*Çağrı merkezi hafta içi mesai saatlerinde hizmet vermektedir.
Hasar Rehberi
Sigola, hasar anında da yanında! Olası hasar durumunda zaman kaybetmeden gerekli işlemleri yaparak poliçe teminatlarından faydalanabilirsin. Peki, hasar anında nasıl bir yol izlemelisin?
Herhangi bir yaralanma söz konusuysa öncelikle 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ara. Ardından bulunduğun bölgeye göre 155 Polis veya 156 Jandarma’yı ara ve tutanak tuttur.
Yaralanma durumu yoksa Kaza Tespit Tutanağı doldurup aracın yerini değiştirmeden kaza ortamını ve araçtaki hasarları fotoğraflayarak kayıt altına al. Hasar ihbarı ve sonrasındaki süreç ile ilgili bilgiler için poliçe aldığın sigorta şirketinin hasar merkezi ile iletişime geç.
Herhangi bir yaralanma söz konusuysa öncelikle 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ara. Ardından bulunduğun bölgeye göre 155 Polis veya 156 Jandarma’yı ara ve tutanak tuttur.
Yaralanma durumu yoksa Kaza Tespit Tutanağı doldurup aracın yerini değiştirmeden kaza ortamını ve araçtaki hasarları fotoğraflayarak kayıt altına al. Aracına çarpan sürücünün ehliyetinin ve araç ruhsatının bir kopyasını al. Hasar ihbarı ve sonrasındaki süreç ile ilgili bilgiler için aracına çarpan sürücünün poliçe aldığı sigorta şirketinin hasar merkezi ile iletişime geç.
Yaralanma, travma ve vefat durumlarıyla ilgili olarak öncelikle 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ara. Ardından Kaza Tespit Tutanağı doldur, bulunduğun bölgeye göre 155 Polis veya 156 Jandarma’yı ara ve tutanak tuttur.
Tedavi, sürekli sakatlık ve vefat teminatları için poliçe aldığın sigorta şirketi ile iletişime geçip hazırlaman gereken belgeler hakkında bilgi alarak başvurunu gerçekleştir.
Aracınla taşıt dışında bariyer, konteyner, ağaç gibi cisimlere çarpıp tek taraflı kaza yapman hâlinde kasko poliçen devreye girer. Zorunlu Trafik Sigortası poliçen bu gibi durumlar için geçerli değildir.
Tek taraflı kaza yapman durumunda Kaza Tespit Tutanağı doldur ve aracın yerini değiştirmeden, plaka görünecek şekilde aracının fotoğraflarını çek. Kasko yaptırdığın sigorta şirketi ile iletişime geçtikten sonra aracın çalışır ve hareket edebilecek durumdaysa anlaşmalı bir yetkili servise götür. Aracın çalışır hâlde değilse sigorta şirketinden çekici talep edebilirsin.
Park hâlindeki aracına çarpan kişi seninle iletişime geçtiyse standart prosedürü izleyebilir, Kaza Tespit Tutanağı doldurup hasarı fotoğraflayarak karşı tarafın hizmet aldığı sigorta şirketine başvuru yapabilirsin.
Park hâlindeki aracına çarpan kişi seninle iletişime geçmediyse ve kim olduğunu bilmiyorsan tutanak tutulması için bulunduğun bölgeye göre 155 Polis veya 156 Jandarma’yı ara. Aracına çarpıp kaçan kişiye ulaşmak ve hasarının giderilmesini talep edebilmek için aracın plakasının tespiti gereklidir. Bunun için görgü tanıklarından ve çevredeki kameralardan faydalan.
Aracına çarpan kişinin ya da aracın tespit edilmesi durumunda karşı tarafın sigorta şirketi ile iletişime geçip polisin/jandarmanın tuttuğu tutanak ve hasar fotoğraflarıyla birlikte tazminat başvurusu yapabilirsin. Karşı tarafın tespit edilememesi hâlinde ise kasko poliçeni devreye sokarak aracındaki hasarın giderilmesini sağlayabilirsin.
Aracının arızalandığı durumlarda kasko poliçen devreye girer. Zorunlu Trafik Sigortası poliçen bu gibi durumlar için geçerli değildir. Arıza ve yolda kalma durumlarıyla ilgili kasko poliçesi aldığın sigorta şirketi ile iletişime geçerek çekici veya yol yardım talep et. Bu desteği sadece ilgili hizmetleri kapsayan bir poliçen varsa talep edebilirsin.
Yolda veya yetkili serviste giderilen arızayla ilgili onarım masraflarının karşılanması da yine kasko poliçenin kapsamına göre değişir.
Herhangi bir sebeple aracının camı kırıldığında kasko poliçen kapsamında anlaşmalı yetkili servislerden birine giderek cam onarımı/değişimi talep edebilirsin. Bu hizmeti sadece cam onarım/değişim teminatı bulunan bir poliçen varsa alabilirsin. Soruların için sigorta şirketin ile iletişime geçerek bilgi alabilirsin.
Aracınla ilgili hırsızlık durumlarında kasko poliçen devreye girer. Aracının ya da aracına ait anahtar ve diğer parçaların çalınması durumunda, öncelikle en yakın karakola/emniyet birimine hırsızlık müracaatında bulun ve polis zaptı tuttur.
Aracının bulunamaması veya hasarlı bir şekilde bulunması gibi durumlardaki zararlarının karşılanması için hırsızlık müracaat tutanağı, polis zaptı, aracın bulunamadığına dair emniyet biriminden alınacak yazı ve sigorta şirketinin talep edeceği diğer belgeler ile başvuru yapabilirsin.
Bir trafik kazası sonucu araçta oluşan hasar ve buna bağlı ortaya çıkan değer kaybı, ilgili kazada haksız bulunan tarafın sorumluluğundadır. Buna göre haklı bulunduğun bir kaza sonrası araç değer kaybı tazminatı alabilmek için karşı tarafın sigorta şirketi ile iletişime geçip başvuru yapman gerekir. Söz konusu kazada haksız bulunman hâlinde değer kaybı tazminatı alma hakkın bulunmaz.
Olası hasar durumunda sigorta şirketine başvuru yapabilmen için bazı belgeleri hazırlaman gerekir. Talep edilen başlıca belgeler şöyledir:
Bu belgeler genellikle maddi hasarlı trafik kazalarında talep edilen belgelerdir. Tek taraflı kaza, yayaya çarpma, hırsızlık, yaralanma ve vefat gibi farklı durumlarda gerekli belgeler için sigorta şirketinle iletişime geçebilirsin.
Kasko ve Zorunlu Trafik Sigortası, olası hasar durumlarındaki maddi ve manevi zararlarını minimuma indirir, hem seni hem de aracını korur. Sigola ile birçok sigorta şirketinden hemen teklif al!